Opfriscursus verkeersregels

Hoe fijn is die vrijheid om zélf de boodschappen te halen. Vrienden en familie te bezoeken. Of met de auto op vakantie te gaan. Wie autorijdt wil dat graag zo lang mogelijk blijven doen. Maar het moet wel veilig blijven. Voor jezelf en anderen.

Al van jongs af aan neem je elke dag deel aan het verkeer. Je hebt al jarenlang je rijbewijs en je hebt intussen al heel wat kilometers afgelegd. Kortom: één brok verkeerservaring. Maar, wanneer heb je je voor het laatst verdiept in de verkeersregels? Voor veel mensen is dat al lang geleden.

Verkeersregels veranderen, telkens een klein beetje: nieuwe verkeersborden, snelheden, rotondes, belijning, voorrangsregels e.a.

Wist u dat 40% van de verkeersregels in de afgelopen vijftien jaar is aangepast!?

Veilig autorijden op leeftijd

Ouder worden kan effect hebben op de manier van autorijden. De ogen gaan wat achteruit, spierkracht neemt af en het gehoor wordt minder. Bovendien neemt het reactievermogen af. Dat is ook de reden dat je een gezondheidsverklaring moet invullen en een medische keuring nodig hebt, als het rijbewijs verloopt en je 75 jaar of ouder bent.

Wat zijn de regels?

Verkeersregels veranderen, wegen worden drukker en er komen steeds meer nieuwe vervoersmiddelen bij. Is je kennis nog up-to-date?

Test je verkeerskennis

Hoe zit het met de verkeersregels. Weet je het nog? En ben je op de hoogte van de nieuwste verkeersregels en verkeersborden? Met de online verkeerstest van Veilig Verkeer Nederland ontdek je in 2 minuten of je kennis van de verkeersregels voor automobilisten up to date is.

Doe mee met de opfriscursus verkeersregels in Beverwijk of Heemskerk

Bent u inwoner van de gemeente Beverwijk/Wijk aan Zee of inwoner van Heemskerk en wilt u als ervaren verkeersdeelnemer graag nog eens worden bijgespijkerd over de laatste verkeersregels? Dan is hier uw kans!

De afdeling Beverwijk/Heemskerk van Veilig Verkeer Nederland organiseert op 12 oktober 2022  en 2 november 2022, onder leiding van een docent, die is gecertificeerd volgens de Wet Rijonderricht Motorvoertuigen (WRM), de opfriscursus verkeersregels. Bij de docent kun je terecht met al je vragen over verkeerssituaties en verkeersregels

De cursus wordt in Heemskerk gehouden op woensdag 2 november 2022 van 9:00 – 12:00 uur in de raadzaal van het gemeentehuis aan het Maarten van Heemskerckplein 1.

Parkeergelegenheid voor uw auto in de buurt van het gemeentehuis, fietsen kunnen gestald worden in de rekken voor het gemeentehuis.

De cursus in Beverwijk is op woensdag 12 oktober 2022 van 9:00 -12:00 uur in raadzaal van het gemeentehuis aan het stationsplein 48.

Parkeergelegenheid voor uw auto tegenover het stadhuis (betaald parkeren) of achter het busstation (achterzijde stadhuis) of achter het busstation, over het spoor (gratis). Komt u met de fiets dan kunt u deze gratis parkeren in de fietskelder van het stationsplein.

Aan het deelnemen aan de opfriscursus zijn geen kosten verbonden.

Meldt u aan voor deze opfriscursus via onze  website.

De cursus is bedoeld voor automobilisten van 50 jaar en ouder en heeft een informatief karakter, er is geen examen aan verbonden!

Let op: Er kunnen maximaal 40 deelnemers per locatie worden geplaatst.

Waarom een opfriscursus?

Verkeersregels wijzigen telkens een klein beetje: Nieuwe verkeersborden, snelheden, rotondes belijning, voorrangsregels enz. Het maakt niet uit of u auto rijdt of per fiets of scootmobiel aan het verkeer deelneemt. In de afgelopen 15 jaar is zo'n 40% van de verkeersregels veranderd. Het is voor iedere verkeersdeelnemer daarom belangrijk om de veranderingen in de verkeersregels bij te houden. Wilt u weten of de cursus wat voor u is, kijk dan naar de online verkeerstest van Veilig Verkeer Nederland en ontdek of uw verkeerskennis nog up to date is.

Test je verkeerskennis

Dit kan vóór 30 september via onze website

Aan de linkerzijde van deze pagina vindt u een knop Aanmelding Opfriscursus. Als u daar op clickt komt u in een formulier die u in kunt vullen en verzenden.

U ontvangt een bevestiging van de inschrijving en voor aanvang van de cursusdag een uitnodiging.

Legenda