Opfriscursus verkeersregels

Hoe fijn is die vrijheid om zélf de boodschappen te halen. Vrienden en familie te bezoeken. Of met de auto op vakantie te gaan. Wie autorijdt wil dat graag zo lang mogelijk blijven doen. Maar het moet wel veilig blijven. Voor jezelf en anderen.

Al van jongs af aan neem je elke dag deel aan het verkeer. Je hebt al jarenlang je rijbewijs en je hebt intussen al heel wat kilometers afgelegd. Kortom: één brok verkeerservaring. Maar, wanneer heb je je voor het laatst verdiept in de verkeersregels? Voor veel mensen is dat al lang geleden.

Verkeersregels veranderen, telkens een klein beetje: nieuwe verkeersborden, snelheden, rotondes, belijning, voorrangsregels e.a.

Wist u dat 40% van de verkeersregels in de afgelopen vijftien jaar is aangepast!?

Veilig autorijden op leeftijd

Ouder worden kan effect hebben op de manier van autorijden. De ogen gaan wat achteruit, spierkracht neemt af en het gehoor wordt minder. Bovendien neemt het reactievermogen af. Dat is ook de reden dat je een gezondheidsverklaring moet invullen en een medische keuring nodig hebt, als het rijbewijs verloopt en je 75 jaar of ouder bent.

Wat zijn de regels?

Verkeersregels veranderen, wegen worden drukker en er komen steeds meer nieuwe vervoersmiddelen bij. Is je kennis nog up-to-date?

Test je verkeerskennis

Hoe zit het met de verkeersregels. Weet je het nog? En ben je op de hoogte van de nieuwste verkeersregels en verkeersborden? Met de online verkeerstest van Veilig Verkeer Nederland ontdek je in 2 minuten of je kennis van de verkeersregels voor automobilisten up to date is.

Doe mee aan de opfriscursus verkeersregels in Heemskerk

Bent u inwoner van de gemeente Heemskerkof Beverwijk en wilt u als ervaren verkeers-deelnemer graag nog eens worden bijgespijkerd over de laatste verkeersregels?

Dan is hier uw kans!

De afdeling Beverwijk/Heemskerk van Veilig Verkeer Nederland organiseert onder leiding van een adviseur verkeersonderwijs de opfriscursus verkeersregels.

De cursus wordt gehouden op woensdag 22 mei 2024 van 9.00tot 12.00 uur in de raadzaal van het gemeentehuisHeemskerk.Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Meldt u aan voor deze opfriscursus die bedoeld is voor verkeersdeelnemers van 50 jaar en ouder.

Waarom een opfriscursus?
Verkeersregels veranderen, telkens een klein beetje: nieuwe verkeersborden, snelheden, rotondes,  belijning, voorrangsregels enz. Het maakt niet uit of u auto rijdt of per fiets of scootmobiel aan het verkeer deelneemt.

Wist u dat 40% van de verkeersregels in de afgelopen 15 jaar is aangepast? Het is voor elke verkeersdeelnemer daarom belangrijk om de veranderingen in de verkeersregels bij te houden. Wilt u weten of de cursus wat voor u is, kijk dan op de website naar de online verkeerstest van Veilig Verkeer Nederland www.vvn.nl/opfriscursusen doe de test.

De bijeenkomst heeft een informatief karakter en er is geen examen aan verbonden.

Is dit iets voor u? Meldt u dan aan via de website  www.vvn-afd-beverwijk-heemskerk.nl.

Er kunnen maximaal 40 deelnemers worden geplaatst.

De inschrijvingis mogelijk tot 20 mei 2024via de website
www.vvn-afd-beverwijk-heemskerk.nl onder het onderdeel‘Opfriscursus’ kunt u het inschrijfformulier invullen en opsturen.

U ontvangt een bevestiging van de inschrijving en voor aanvang van de cursusdag een uitnodiging.

Legenda